qomiqzero..

Coretan Picisan..

SEHARI DI MELAKA






Semalam ( 07 Jun 2009 ) aku seharian berada di Melaka. Sebab musabab yang utamanya tentulah jadi penanggah kepada majlis kahwin dua pupu aku ( yang selama ni aku tak pernah kenal pun ) Memang semalam saudara mara belah ayah ramai berkumpul menjayakan majlis ni. Aku pun turut sama. Letih memang letih sementelah aku datang 'bertugas ' semenjak Sabtu lepas.Semua kerja aku sapu.heheehe..melapah daging,goreng-menggoreng, kacau-mengacau, you name it, tinggal tak buat pelamin je lagi.hahaha.

So semalam pas penat bekerja, badan pun dah  stat sakit-sakit, terlintas nak jalan-jalan di Melaka ni , lagi pun bukan selalu turun Melaka. Kenduri tu kat Balai Polis Gadek dalam area Alor Gajah kalau tak silap aku. Jadi ada sedikit kelapangan, aku start enjin, aku memecut meninggalkan majlis tu kejap, ronda-ronda la Melaka...
Mulanya aku ke pusat bandar.Pagi tu sesak la jugak, almaklumlah hujung minggu. Aku tak berhenti manapun, sekadar pusing -pusing sampai Stadhuys then aku terus gerak ke tempat lain. ..Tanjung Bidara.
Tanjung Bidara ni dalam area masjid tanah kot.dari rumah 2 pupu aku, perjalanan ambil masa kira-kira setengah jam je. Oh ye..Tanjung Bidara ni sebelah je dengan Kem Askar ..Kem Terendak. Sampai sana , bayar parking 2 ringgit.Ramai jugak orang tapi tak seramai umat di Pantai Port Dickson. Ok la, cuma Tanjung Bidara ni macam tersorok sikit, pantai dia pun so-so je tapi pesisir dia tak ubah macam Teluk Cempedak, ..Masih ok la, kalau nak bawak famili berkelah, tenag aje...)

        

0 ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Seremban, N.Sembilan, Malaysia
Aku teruja dengan seni, tapi aku juga teruja dengan banyak benda lain.hehehe

Pengikut

Labels