qomiqzero..

Coretan Picisan..

doa dan usaha....perkara yang seiringan..

Doa dan usaha adalah perkara yang seiringan. Doa tanpa usaha umpama mimpi di siang hari. Sepanjang aku ke mesjid mendengar khutbah, barangkali khutbah inilah yang paling mengesankan kepadaku. Ia membuatku berfikir sejenak,menilai kembali perjalananku selama ini, apa yang telah aku lakukan, apa yang telah dicapai , apa yang telah terlepas... sementelah umurku menganjak ke 27 tahun, Cukupkah aku berusaha selama ini..? Cukupkah apa yang kulakukan untuk orang-orang di sekelilingku... Cukupkah aku dan bekalan akhiratku...Cukupkah aku mengisi ruang-ruang 'kosong' dalam fragment hidupku...?  Terlalu banyak soalan..Ya Allah..moga bimbinganmu sentiasa menemani langkahku... 

0 ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Seremban, N.Sembilan, Malaysia
Aku teruja dengan seni, tapi aku juga teruja dengan banyak benda lain.hehehe

Pengikut

Labels