qomiqzero..

Coretan Picisan..

PERKARA YANG MENGEMBIRAKAN...



Apakah perkara yang mengembirakan bagi seorang guru... Hm bagi aku bila melihat murid-muridku. hm... kadangkala terdetik juga rasa bosan apatah lagi setiap hari melayan karenah mereka yang kadang kala psiko..Tapi setiap kali rasa bosan itu menjengah, pasti ada perkara baru yang berlaku yang menyebabkan aku kembali bersemangat mengajar dan melayani mereka...
Memang...mengajar Pendidikan Khas mudah.... Mudah marah..Mudah kecewa...Mudah sedih... namun aku takkan Mudah putus asa.... Amat sukar untuk merasa gembira... Namun aku mahu melihat muridku gembira. Hari mereka dipenuhi senyuman..Pulang dengan kepuasan... Mengajar mereka membuat aku mengenali kekurangan diri dan seterusnya bersyukur dengan kesihatan yang diberi.Alhamdulillah..5 tahun sudah berlalu..kini aku masih lagi mendidik mereka yang berkelainan upaya ini.Semoga aku sentiasa diberi kekuatan untuk mendidik anak bangsaku ini.. InsyaAllah..


0 ulasan:

Catat Ulasan

Mengenai Saya

Foto saya
Seremban, N.Sembilan, Malaysia
Aku teruja dengan seni, tapi aku juga teruja dengan banyak benda lain.hehehe

Pengikut

Labels